Episode 5 - I can't believe this is happening...

Jag sprang upp på mitt rum och slängde mig i sängen... klockan var kvart över 7... undra vad allie gör... underbara allie... jag kanske borde smsa henne... De gör jag! Jag drog upp min mobil ur fickan och såg att displayen visade " 12 missade samtal från: Selena <3"  Jaja... orkar inte bry mig... de var säkert inget viktigt... precis när jag skulle klicka upp meddelande och börja skriva så pep de till... "Ett nytt meddelande från: Allison :) " ALLIE!! hon smsade mig!! Guud va glad jag blir!! Jag klickade på "öppna meddelande" och läste "Heej Justin , fick ditt nummer av Chaz... Sååå Var de klockan 6 imorgon alltså? ;) " JAAAAAAAAA!!!!! HON VILL, HON VILL, HON VILL!! Jag klickade på svara och skrev "Jaa, på rsturangen i hörnet bredvid pizzerian i stan?" .... Inget svar. Jag låg och kollade på skärmen i flera minuter. .. inget svar. fan... nånting sa jag fel... PIIIIP!!! JAAAA !! ETT SVAR!! " Jaa , okej syns där klockan 6 :) "

Gud. Hela min kropp blev varm! jag ska gå ut med världens vackraste tjeeeej!!! JAAA....NEEEJ!!!! måste gå ner och prata med mamma!! Jag sprang ner till mamma som stod och plockade undan i köket och jag satt mig vid barstolen bredvid köksön.

- Mamma.. förlåt för vad jag sa...De var verkliggen dumt... du har vart så snäll mot mig hela tiden och jag ångrar verkligen de jag sa...Förlåt... verkligen! Förlåt !


______________________________________________________________________________________________


Justin's perspektiv :


- Ja de var verkligen dumt justin, Sa hon och plockade in disk i diskmaskinen
- Mamma, här , jag gör de... Sa jag och tog ifrån henne talrikarna och ställde in dom i diskmaskinen
- Tack hjärtat...
- Jooo asså... jag vet att jag har utegångsförbud men... imorgon... klockan 6... då har jag en dejt med allie och får jag snälla gå på den ? Jag lovar att stanna hemma resten av året bara jag får gå på den...
- Alltså justin , vem är den där allie egentligen? Sa mamma och kollade förvirrat på mig.
- Allison är en tjej som kände Chaz och ryan först och sen träffades vi och hon är as snygg och hon är jätte snäll och hon har en snygg rumpa!
- Ursäkta?!
- Hennes ansikte ser ut som en pumpa! Sa jag snabbt.
- Aha... hmm... vi får se om du får gå...
- Snälla söta rara mamma!! Sa jag och gick ner på knä och satt ihop händerna som om jag bad en bön. 
- men gubben , om du inte får utegångsförbud kommer du aldrig lära dig att du gjort fel...
- joo snälla... jag vet att jag gjort fel!! Jag vet de!! De var dumt!!
- hmm... Sa hon och gick fram till almenackan som hängde på kylen.
- Älskling .. du måste vara barnvakt åt jassy imorgon... Sa hon och vände sig om mot mig.
- Men allie då? Sa jag och ställde mig upp .
- Kan ni inte ta det en annan dag? Sa hon och smekte min kind.
- Men...jag...okejj... Sa jag och började gå uppför trappan till mitt rum.

Jag vill aldrig ställa in en dejt... speciellt inte med en sån fin tjej som allie... jag hoppas att jag får kalla henne "min" nån vacker dag...

Allison's perspektiv :

- Tack för allting ! Sa kimberly och kramade mig.
- Tack för att ni ville komma ... de var jätte kul. Sa jag och log.
- Men du gumman vi syns nån dag då, Jag ringer dig... lycka till med justin ! Sa hon och blinkade .

Hon började gå mot bilen med Jason och vinkade innan hon hoppade in och satt sig på passagerarsätet och dom åkte iväg. Jag började plocka undan allt när jag hörde att nicole skrek nått från sitt rum. Jag sprang upp till henne helt panikslagen.

- Vad är de gumman? Sa jag och bar upp henne. hon darrade.
- De ...v-v-a han... han! ... från dagis!! Sa hon och pekade på de stängda fönstret.
- Du inbillar dig bara ... ska du gå och sova nu?
- Nee jag vill vara uppe med dig! Sa hon bestämt.
- Okej prinsessan... men du kan ju iallafall sätta på dig pyjamas , ellerhur?

hon nickade till svar och jag satt på henne hennes pyjamas och gick ner och låste dörren. Jag tog fram popcorn och tog min mobil och gick till vardagsrummet. Hon satt redan där på golvet och skulle välja film. Jag  kollade på min mobil , "3 missade samtal från: Justin" jag tröck på ring och han svarade efter 2 signaler.

- Hej de är justin, Svarade han.
- Hej justin, jag såg att du hade ringt... var de nått viktigt?
- öhmm... jaa asså... du vet våran...asså dejt... imorgon...
- Jaaa! Hur kunde jag glömma den? Jag har till och med valt ut en klänning , jag ska hämta den imorgon !
- Jaha... men asså... umm...
- Den kostade liksom 3000 kronor, jag fick betala den idag och jag ska få den imorgon men allt för dig ... sötnos!
- Hehe...jaa...
- Gud! jag pratar för mycket! Vad ville du säga?
- Joo asså...typ... kan inte du komma hit imorgon? För jag vill laga maten åt dig, det måste vara speciellt för dig ju...
- Aww! Joo jag kan komma... klockan 6 alltså?
- Jaa , de blir jätte bra... men du är vi typ... tillsammans nu?

Jag hörde att han var nervös... vad ska jag svara?! jag kunde ju välja nu! Att vara tsm med han eller inte? Jag vet ju inte hur han är som person... Alla tankar snurrade i mitt huvud...

- Allie? Sa han och svalde hårt.
- Aah ... asså ... jag vet inte... jag kommer säkert inte klara alla paparazzis och allt annat....
- Men vi behöver inte berätta... vi kan gömma de... jag lovar ,de går bra!
- Tror du?
- Jaa... och om nån får veta så lovar jag att jag skyddar dig... jag vill bara ha dig som min flickvän...snälla?
- okej... men du får bara en chans att bevisa att du verkligen inte är så divig som alla säger...
- Jaa tack gummman!!

De knackade på föönstret. Jag stelnade till. Nicole pekade på fönstret och skrek "De är han från dagis!" . De stod en man utanför fönstret i röd munkjacka och jeans. Han hade kort mörkt hår och skäggstubb. Han bankkade på rutan.

- Allie är du kvar? Sa justin i telefonen.
- J-j-jag ... justin jag är rädd!! Skrek jag.
- Scch lugn ! Vad är de gumman?
- Han... han försöker ta sig in!! Skrek jag när handtaget tröcks ner.
- Vem ?

Jag svarade inte.

- Aliison!! Vem försöker ta sig in?
- Killen! Han är läskig justin!! Skrek jag och brast ut i gråt.
- Lugn gumman spring upp på övervåningen med nicole och göm er!! Kom inte fram vad han än säger! Jag är där om fem minuter!!
- o-okeejj... Stammade jag.
- Jag älskar dig pusspuss!

Han la på. Jag tog nicole och sprang upp till min walk in closet och låste dörren . Vi satt där och skakade tillsammans...

Justin's perspektiv:

Jag sprang ner från trappan... snabbt som fan och mamma skrek ifrån vardagsrummet ...

- vart ska du justin?

Jag svarade inte. Jag var för stressad... jag hoppade i skorna och slängde på mig en munkjacka och sprang ut till bilen. Jag åkte till polisstationen och sprang in till receptionen.

- NI MÅSTE FÖLJA MED MIG NU!! Skrek jag.
- Vad gäller de? sa en dam i receptionen.
- DE ÄR NÅN SOM FÖRSÖKER GÖRA INBROTT  I MIN FLICKVÄNS HUS!!! FÖLJ MED NU!!

ungefär 7-8 poliser sprang ut efter mig och tog sina polisbilar och åkte efter mig. När vi va framme så var dörren redan upplåst. och den var helt öppen.

Poliserna sprang in i huset och en polis stannade utanför med mig. Jag tog upp min mobil . "Ett nytt meddelande från : Allison :)" Jag kollade vilken tid " klockan 20.57 " , jag började skaka och kollade på vad klockan var , "21. 23" , De kanske redan är försent... nej .... "NEEEJ" Skrek jag och börja springa mot huset.

- Du kan inte gå in där! Sa en polis och tog tag i min arm.
- Du kan fan inte bestämma de !! Min flickvän och mitt nästan barn är där inne!! Jag ska in om jag så får eller ej! IDIOT!! Skrek jag och sprang in.

I trappan mötte jag 2 poliser som kom ner med killen i röd munkjacka. han spottade på mig. Fy. jag torkade av de med min ärm och fortsatte gå upp ... när jag kom in i rummet stod de 3 poliser i allies rum.

- vart är hon? Saj ag och började få tårar i ögonen.
- jag... asså... vi vet inte... Sa en polis och kollade ledset på mig.
- DE MÅSTE NI FAN VETA!! Skrek jag
- I värsta fall kan han redan gömt dom...
- Nej...nej...nej.... sa jag och satt mig ner på allies säng med händerna för ansiktet.

____________________________________________________________________________________________

Spännande ;)

Kommentarer
Postat av: Miranda

Ojj va spännande , fresten tack för att du skrev till mig när de här kapitlet var klart. Toppen! lngtar till nästa!

2011-09-28 @ 20:58:45
Postat av: viviwe

Va med och tävla om fina affischer. Med b.la Usher, Cody Simpson och Justin Bieber på.

http://viviwe.blogg.se/2011/september/tavling-affischer.html#comment

2011-09-29 @ 14:49:58
URL: http://viviwe.blogg.se/
Postat av: Smurfen :)

Ååh gud va bra!! skrv nästa del snart !!!

2011-09-29 @ 15:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0