Episode 1 - vem är den killen?

Allison's perspektiv:

- skynda dig Nicole!! Du kommer försent till dagis! Skrek jag uppför trappan.
- Jag kommer mamma! Fick jag som svar.

De va måndag... suck... jag hade ingen lust att gå upp ur sängen... men jag måste... jag hade en jobbintervju klockan 10 på ett cafe. Hoppas jag får de... annars har jag inte råd med att ha kvar huset. Då vet jag iinte vad vi ska göra... Jag lämnade Nicole på dagis och åkte till cafe "Magnifik" inne i stan. Jag gick in genom dörrarna i svarta jeans och ett stort vitt linne så man såg lite av min bh.

- Hejsan! Mitt namn är Josefine! Sa en tjej bakom kakdisken.
- Hej.. mitt namn är Allison. Sa jag och gick fram och skakade hennes hand.
- De är jag som äger det här fiket, de är alltså jag som kommer vara din chef. Sa hon och log.
- Aha.. okej ...
- Ska vi sätta oss ner vid ett bord och prata lite? Sa hon och pekade på ett av borden vid fönstret.
- Absolut ! sa jag och gick och satt mig.
Josefine kom och ställde 2 koppar kaffe, en framför mig och en framför henne.
- Sååå... berätta lite om dig själv! Sa josefine och log igen.
Hon verkade som en varm människa , en glad person.
- Ja... jag heter Allison , jag bor egentligen i sverige men när jag blev gravid så var jag inte välkommen hem längre ... min kille stack och jag flyttade till Canada...
- Ojj.. när hände de här? Sa josefine och såg intressant på mig.
- När jag var 17 så dog min mormor och morfar så då kunde jag inte på hos dom i sverige längre.. då flyttade jag hit...
- Nämen gud... hur fick du råd med allt? Sa josefine och såg ledset på mig.
- jag har lån på flera hundra tusen...men jag klarar mig ganska bra faktiskt. Sa jag och fake log.
- de tror jag inte alls på, vet du vad? du behöver de här jobbet! Sa hon och drack lite av sitt kaffe.
- Ja... man får ju hoppas på de bästa... Sa jag och log.
De kändes helt plötsligt som hon va min bästa vän.
- Ja men okej då, när börjar du jobba? Frågade hon.
- Får jag jobbet?! Skrek jag lite för högt, alla kollade på mig.
- Scch.. ja de får du... haha. Sa hon och log ännumera.
- Men toppen! Jag kan börja redan imorgon om du vill... Sa jag och kände äntligen lite tur i livet.
- Absoluut, de går jätte bra. Sa hon.
Plötsligt hörde vi massor av små tjejs skrik utanför fönstret. Båda kolla ut och såg Chaz och Ryan gå med till kille ?
- Vem är den killen ? Sa jag och pekade på en väldgit snygg kille.
- Aha... de är Justin Bieber, han har blivit jätte känd p.g.a sina videos på youtube... Sa hon och himlade med ögonen.
- De är säkert nån sån där dum divig popstjärna som alla faller för...ellehur? Sa jag.
- Ja, han kan va ri...
Josefine avbröt sig själv när Justin, Chaz och ryan kom in i cafet.
- Nämen hej allison! Sa chaz och sprang fram och krama mig.
Rya och justin började gå mot mig och Josefine sprang till köket och började fixa grejer.
- Hur mår du? sa Ryan och kramade mig direkt efter Chaz lossat på kramen.
- Jag mår bara bra. sa jag. Själv då?
- Jag mår jätte bra. sa ryan och log.
- Va bra! Sa jag och log tillbaks.
- Men justin ? ska du inte hälsa? Sa chaz.
Justin kollade upp ifrån sin mobil. och tog min hand och börja skaka den.
- Hej jag ä-ä-ä-är... Han blev tyst och bara stod och stirrade.
- Justin? Sa jag och fnissade till.
HAn fortsatte stirra och blev röd i ansiktet.
- Ja... Jag är justin. Sa han .
- Jag är allison. sa jag och log.
- Ojj vilket fint namn... är de spanskt?
- Haha. Neej de är de inte... Sa jag och chaz o ryan börja garva.
- Neejj... de är de inte... dumt av mig... ska vi sätta oss ner? Sa han och drog fortfarande inte bort blicken från mig.
- Absolut , om du släpper min hand först.. haha!
Han blev röd i ansiktet igen och släppte min hand.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Såååå... vad tycker ni om första??? Bra? dåligt?

Kommentera vad ni tycker!! pusspuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0