Episode 8 - Really?

Allison's perspektiv:

Stackars justin... jag kanske borde gå till han med blommor eller nånting... de va ju så synd om han... han ville verkligen gå på dejten...
Jag hoppade in i duschen med nicole i badkaret som vanligt... och när jag var klar så drog jag på mig en rosa liten klänning och satt upp håret i en toffs.
Jag sket i att sminka mig, de såg ganska bra ut ändå.
jag gick ner till hallen med nicie och tog på oss skor. Sen tog vi bilen till blom affären , dom stängde 4 , klockan var 16.03. jag sprang in i affären och hann precis köpa en blombukett med massor av fina blommor. När jag kom ut så satt nicie vid ratten och låtsades köra. jag skrattade och satt henne där bak.
jag körde nicole till Kimberly och jason och åkte sedan till justin's hus...Jag gick ur bilen med blommorna i handen. JAg gick fram till dörren och plingade på . Ingen öppnade.
Jag kände på dörren och de var öppet.. jag gick in och skulle precis ta av mig skorna när justin sprang ner för trappan med jazzy bakom sig. han kollade nakåt på jazzy och skrattade.
Hsn vände huvut frammåt när han kom ner och hans leende försvann snabbt...
- jag...jag mår bättre nu... sa han nervöst
- Jaa ditt brytna ben ser ut att må väldigt bra... Sa jag och kollade ner på hans ben.
- umm.. jaa...asså... allie förlåt...

______________________________________________________________________________________________


- förlåt för vaddå? Sa jag och blev ganska sur.
- För att jag ljög men egentligen så har jag...
Jag avbröt han.
- jaa, vad ska du skylla på nu? Sa jag och kollade på han och fake log.
- Jag... asså förlåt verkligen... jag menar de...
- mmh de tror jag på ckså... Sa jag och tog fram blommorna ( jag hade dom bakom ryggen )
- Hade du köpt blommor åt mig? Sa han och kollade på blommorna.
- mmh , men nu är de väl onödigt...
- Förlåt...
- Du har sagt de! JAg...Jag...
Han kysste mig . han kysste mig lääääääääänge...så underbara läppar. Så mjuka... Han avslutade kyssen och ställde sig panna mot panna med mig och log.
- du..vadå älskling? Sa han och log.
- jag älskar dig...
- De klart du gör ! Sa han och blinkade.
- haha , sötnos...
- Vill du komma in? Sa han la ner huvut på min axel.
- Asså jag vet inte...
- Joo, jag kan göra mat åt dig! eller så kan du få åka hem och fixa dig sen kan du få komma tillbaks! så äter vi helt själva! Jag lovar!
- Haha, okej ... vi syns om klockan 8 då?
- ja de gör vi snygging... Sa han och kysste mig.

Jag åkte hem igen för att fixa mig. Jag smsade kimberly och frågade om de gick bra att Nicole stannade där över natten . De gick bra. Skrev hon tillbaks.

Justin's perspektiv:

De va enkelt, jag trodde de skulle vara svårt att få henne glad igen. Jaja , jag undrar vad jga ska laga för mat..
Jag vände mig om och där satt jazzy på trappan och väntade på mig.
- kom jazzy! vi åker och handlar!
- men vi vara själva ikväll... du lovade de ju..Sa hon och kollade ner.
- jag vet men nu ska allie komma hit och så är de .. okej gumman? Sa jag och bar upp henne .
- dum bieber! Sa hon och slog mig på kinden.
- Ajabajja! inte slåss jazmyn! Jag tänkte köpa godis till dig men hmm... nu blirre inget! Sa jag .
- Förlåt förlåt! Sa hon och pusade min kind.
- Får Allie komma sen då?
- Ja ..
- vad bra... jag älskar dig gumman , nu åker vi...

Vi gick ut till bilen och åkte iväg och handlade grejer till kyckling... de är enkelt att bara stoppa i ugnen tänkte jag...När vi kom hem stod dörren öppen...Jag började sakta gå in och jag bar på jazmyn.
- hallå? Skrek jag.
Jag gick in i vardagsrummet och såg chaz och ryan sitta och spela xbox och dom drack redbull.
Chaz fick syn på mig.
- du justin , hoppas du har handlat redbull , för den är slut...
- haha, ja de har jag... vad är klockan?
- Halv 5...
- ååh va bra, jag har inte sovit på jätte länge så kan ni väcka mig 7 ? Allie kommer 8 liksom...
- mmh vi väker dig... Sa chaz och drack lite av sin redbull.
- Tack, och de ligger glass i påsarna , kan ni snälla packa upp den?
- Aah de gör vi , gå och lägg dig nu...

Jag lämnade jazmyn där nere och gick upp och slängde mig i sängen... äntligen fick jag sova! Jag kollade på klockan. 17.37. Jag blundade. Kollade på klockan igen. 17. 54. Jag blunade igen....Kollade på klockan ... 19. 38?!?!?! Jag sprang ner utan tröja i vardagsrummet .
- VARFÖR VÄCKTE NI MIG INTE?!?!
- chilla bro... du sov så djupt så vi ville inte väcka dig... Sa ryan.
- Men ... hon kommer närsom helst!! Fan också!!

Jag ställde in kycklingen i ugnen och började koka riset. JAg hackade gurka,isbergssallad och tomat . och la ner allt i en skål. Jag kollade på klockan igen , 19.51. Fan hon kommer närsomhelst!

- Snälla kan ni hålla koll på kycklingen och riset medans jag duschar?
- Jaa de kan vi...Sa chaz óch suckade.
- Tack så mycket!!

Jag sprang upp och in i duschen och tvättade håret snabbt , sen precis när jag skulle sätta på mig kalsonger så plingade de på dörren. Jag väntade på att nån skulle öppna. De plingade igen. Jag satt på mig kalsongerna och sprang ner. Jag öppnade Dörren och där stod hon och log... hon hade plattat sitt långa vakra hår så de var helt platt. Hon hade ett vitt linne och push-up bh, Man såg de... fyy tänkte jag. Hon hade också en skinnjacka med jeans och ett halsband.

- ojj va fin du är... Sa jag och kollade ner på hennes kropp.
- Tack...umm.. du är också fin... Sa hon och fnissade.
- Jag... umm.. ojj!
Jag kände hur jag börja rodna och ville bara försvinna.

- Kom igen.. kan du vänta i vardagsrummet med chaz och ryan medans jag klär på mig?
- jaa absolut...Sa hon och log.

Jag sprang upp och tog på mig en skjorta och jeans när jag gick ner sprang allie förbi mig till ytterdörren med händerna för ansiktet...
- vänta , vart ska du? Skrek jag och asprang efter henne in till hallen. Jag tog tag i hennes arm och hon tog bort händerna och hon hade tårar i ögonen.
- gumman vad är de? Sa jag och kramade henne.

_________________________________________________________________________________________

Jaa , vad är de med allie? ;)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Äslakr dina noveller!

2011-10-04 @ 12:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0