Episode 7 -

JAg beställde spagetthi och köttfärssås till henne och gick upp till hennes rum... rum 302... när jag kom in där så låg hon och kolalde på 2 ½ men , Hon fnissade till åt tv:n och jag gick med maten och ställde den på ett borde bredvid henne's säng.

- Vad blev de för mat? Sa hon och log.
- Spagetthi och köttförsås ...
- Ååh! Va gott!
- Jaa men först vill jag säga en grej..
- Vad hjärtat?
- Jag... jag måste åka iväg... alltså hem.. för jag har utegångsförbud...
- Jaha... okej ... Sa hon och kollade ner.
- Förlåt... Jag ringer dig så ofta jag kan ... okej?
- Okej...
- Jag älskar dig jätte mycket ... hejdå gumman ...
- HEjdåå..

Jag åkte hem. de kändes jätte dumt att lämna henne där ...fy :(

_____________________________________________________________________________________________

Justin's perspektiv:

När jag kom hem hoppade jazzy på mig och mamma kom tättefter och började gnälla.

- Justin, hur kunde du åka iväg sådär när du hade utegångsförbud? Sa hon och bar bort jazzy från mig.
- Men du fattar inte vad som hände!
- Nej...Nehe...nee jag är ju morsa, jag fattar ingenting! Men snälla justin skärp dig! Du har blivit så himla konstig !
- Jag bryr mig inte! Sa jag och puttade ´mamma så jag skulle kunna komma förbi men så råkade jag putta för hårt så jazzy flög in i väggen.
- JUSTIN BIEBER UPP PÅ DITT RUM NU!! Skrek mamma direkt.

Jag sprang upp på mitt rum men mest bara för att messa Allie annars hade jag stannat och hjälpt jazzy... men jag vill veta hur allie mår...
JAg tog upp min mobil och hade redan ett sms frn henne, De stod "Yes! Blev precis utskriven! Gäller fortfarande klockan 6 ikväll? ;)"
aggh... jag som har utegångförbud...fast... jag kanske kan smyga ut... hmm... genom min balkong! Ja! Va smart du är justin! Tackar! Jag kom på mig själv med att sitta och prata med mig själv... fan... jag är galen... Jag tröck på "svara"  och började skriva "absolut min lilla älskling, syns då! pusspuss"

efter ett tag fick jag skuldkänslor... de va ju inte jazzy's fel att mamma inte förstår... så jag tog min godispåse och en nallebjörn jag hade i min säng... jag gick ner till jazzy som satt i mammas knä i ssoffan

- Förlåt min älskade syster... de var inte med meningen att göra illa dig , Sa jag icg satt mig på soffan bredvid dom.
- de är okej... Sa Jazzy.
-Va duktig du är som säger förlåt. Sa mamma och log åt mig.
- Jag vet. Sa jag och tog fram nallen oc godispåsen bakom min rygg.
- ååh tack !! Skrek jazzy och hoppade på mig.
- Varsågood gumman , jag älskar dig. Sa jag och pussade henn i pannan.
- jag vill inte att du gör om de du gjorde.. Sa mamma och kollade allvarligt på mig.
- Neej , de var jätte dumt, jag ångrar de verkligen och bla bla bla! Får jag snälla gå ut med allie ikväll?
- Ikväll?
- Ja snälla ...
- Justin, för de första så jobbar jag natt så du ska vara barnvakt åt din syster och för de andra så har du utegångsförbud.
- men jag kan ta med jazzy ut...snälla låt mig gå...
- Nej, jag är ledsen justin men de är bara så..

Jag hade lust att gråta... en chans sa allie... bara en chans... tänk så vill hon inte gå ut med mig om jag ställer in den här dejten ikväll... jag tittade på klockan. 15.07.
Mamma skulle åka iväg klockan 4 och jobba till 12 på natten. Mamma gick in och duschade och jag började ringa runt och fråga ifall n¨ån kunde ta jazzy medans jag var borta... Jag ringde caitlin.

- Hej de är caitlin ! Svarade hon glatt.
- Hej de är justin...
- Nämen hej justin , hur mår du?
- Bra... vad ska du gör ikväll?
- Ikväll... hmm ... ingenting tror jag, vaadårå?
- Bra! Kan du snälla passa jazzy ? för jag har en dejt och jag har utegångsförbud och jag måste passa jazzy, kan du snälla ta henne ikväll?
- Jaa... de kan jag väll... jag kommer till dig klockan... hmm... 6?
- men de är då jag ska möta allie...
- Jag kan inte tidigare .. jag är ledsen!
- Aggh.. okej ... tack ändå .. hejdå...
- hejdå...

Aggh.. varför ska just allting hända idag?! Jag vill bara försvinna justnu..jag satt på teletubbies på tv:n i vardagsrummet och skulle börja göra nånting at äta till jazzy när min telefon ringde... jag svarade.

- Hej älskling de är allison! Sa hon glatt.
- Hej babe , hur mår du?
- Jag mår bra! dudå?
- Umm... dåligt.. jag ... har ... brytit benet!
- ojj dåå..

Jag vet att de var fult att ljuga men de var iaf en bra ndeledning till att ställa in dejten..

- Så du orkar inte gå på dejten ikväll? sa hon och man hörde att hennes leende försvann.
- Nej... vi kan väll...ta de nån annan gång? Sa jag nervöst.
- Jaa vi får väl göra de då...
- mmh... jag älskar dig gumman...
- jag älskar dig med.. hejdå...

Hon la på. De där var riktigt dumt av mig...

Allison's perspektiv:

Stackars justin... jag kanske borde gå till han med blommor eller nånting... de va ju så synd om han... han ville verkligen gå på dejten...
Jag hoppade in i duschen med nicole i badkaret som vanligt... och när jag var klar så drog jag på mig en rosa liten klänning och satt upp håret i en toffs.
Jag sket i att sminka mig, de såg ganska bra ut ändå.
jag gick ner till hallen med nicie och tog på oss skor. Sen tog vi bilen till blom affären , dom stängde 4 , klockan var 16.03. jag sprang in i affären och hann precis köpa en blombukett med massor av fina blommor. När jag kom ut så satt nicie vid ratten och låtsades köra. jag skrattade och satt henne där bak.
jag körde nicole till Kimberly och jason och åkte sedan till justin's hus...Jag gick ur bilen med blommorna i handen. JAg gick fram till dörren och plingade på . Ingen öppnade.
Jag kände på dörren och de var öppet.. jag gick in och skulle precis ta av mig skorna när justin sprang ner för trappan med jazzy bakom sig. han kollade nakåt på jazzy och skrattade.
Hsn vände huvut frammåt när han kom ner och hans leende försvann snabbt...
- jag...jag mår bättre nu... sa han nervöst
- Jaa ditt brytna ben ser ut att må väldigt bra... Sa jag och kollade ner på hans ben.
- umm.. jaa...asså... allie förlåt...

_____________________________________________________________________________________________________________

Jahapp , stackar justin ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0