Episode 10 - Well,well,well

Hon gick men efter en liten stund kom hon tillbaks igen...
- Älskling nu är klockan halv 9 , nu måste du gå upp om du vill hinna...
- Aah jag går upp nu ... Sa jag och mamma gick iväg ner till köket.
JAg råkade  blunda och efter ett tag öppnade jag ögonen... Jag tog upp min mobil och kollade "7 missade samtal från : Allison:)" NEEEJJ!! Tänkte jag... Jag klickad bort de och kollade på klockan... 09.32 .

- faaaan !! skrek jag och slängde på mig kläder och sprqang ner.
- Älskling , vill du ha frukost innan du åker? skrek mamma ifrån köket.

Jag svarade inte utan stressade bara iväg...

________________________________________________________________________________________________

Allison's perspektiv:

Jag satt på café magnifik och väntade på justin...klockan var 09.43... han skulle möta mig klockan 9... han har säkert försovit sig... Aggh... Jag orkar inte mera... jag ska dumpa han och jag ska dumpa han så hårt! Jag ska skrika ut allt på han!! Mitt i mitt tänkande kom de nån och satt sig framför mig och jag kollade upp... Där satt min gamla klasskompis Jake.

- Nämen hej snygging ! Vad sitter du och väntar på då? Eller ska jag säga vem? Sa han och blinkade till.
- Haha, hej gubben, jag väntar på min pojkvän... Sa jag och log.
- Jaha så du har skaffat en ny pojkvän nu ?
- Aah ... eller asså han är så jobbig , han skulle möta mig klockan 9 men han är inte här än...
- Aha de va inge bra... men hur mår nicole då? Sa han och kollade på  mig intressant.
- Hon mår jätte bra ! Sa jag och log
- Vad bra... jag måste träffa henne nån dag..jag saknar ju er... vi var så nära och nu har vi glidit isär , de är inge bra...
- Nejj men ... ta mitt nummer! Sa jag och tog upp en penna och började skriva på en servett .
- Tack , men gumman vi syns nån annan dag då! Sa Jake och gick därifrån.

Jag fortsätte vänta och när klockan var 10.13 så ringde justin.

- Hej gumman förlåt för att jag är sen och att jag försov mig men jag kommer när som helst och du ska få världens största bamsekram då för att jag är verkligen ledsen för de här och jag hoppas att du förstår hur mycket jag älskar dig! Sa han snabbt när jag svarade i telefonen.
- aha... Sa jag tyst.
- jag sitter fast i en trafikkö just nu men snälla stanna där du är så lovar jag att jag kommer när som helst...
- asså de funkar inte mellan oss justin...
- joo ! jo de gör de!! Jag lovar att de gör de!!
- asså jag vet inte...
- gumman jag är utanför jag kommer in nu!

Han la på. efter ett tag sprang han in med blommor i handen och han satt sig ner på stolen framför mig.

- här gumman ! Sa han och gav mig blommorna.
- Tack... dom är jätte fina...
- Va bra att du gillar dom ... sååå... jag har en överraskning imorgon...
- Vad?
- de är en överraskning!! Sa han och log.

_____________________________________________________________________________________________

Förlåt för de lilla kapitlet men skabörja på en annan novell nu pusspuss ;*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0